Johanna Karlsson

Välkommen till min blogg. jkarlsson.webblogg.se

New in

Kategori: Allmänt

Från H&M



149kr 
Skopunkten 

399kr 
Lindex 

Scarf 50kr
Ur&penn 


349kr 
Detta är vad jag fick med mig hem från A6 igår.

Monday

Kategori: Allmänt

Hej, kom hem från simhallen (och en snabb sväng förbi fotbollsplanen) för en halv timme sedan. Jag är nämligen sim tränare för de mindre på måndagarna så det är skoj. Outfit bilden för idag blev inte så bra eftersom att jag glömde fota innan jag duschade. Men så här såg jag i alla fall ut...Jag hade på mig ett par svarta nya jeans från hm, en orange/ röd blus med svart linne under. Och min nya klocka.  

Idag har skoldagen nästan varit rakt av schemat förutom skolfotot. Det blir nog bra. Vi tog några foton med klassen, några själva och så gjorde jag och mina tjej kompisar ett med bara oss som blev as bra ;). Imorgon blir det inga större ändringar på schemat. Men fick höra att vi ska ha en annan lärare i bilden imorgon. Och inte vem som helst.... utan en riktig snygging !!! .... ;D hehe 

Tjabba tjena

Kategori: Allmänt

Hej hej, sitter just nu och har hål timme. Sedan blir det teknik. Vi har ett projekt då man jobbar i par och så ska man bygga något som omvandlar el. Så det ska bli kul. Jag kommer lägga upp outfit bilder och det jag köpte senare ;) 


Jag och bestie is hänging i kafeterian ;)

Dålig uppdatering...

Kategori: Allmänt

Sorry för den dåliga uppdateringen. Har haft fullt upp i helgen så har inte hunnit blogga. I fredags var jag och klippte mig ( som ni redan vet) och igår var jag på barn dop för en jätte gullig tjej. Och idag där imot har jag varit på A6 och Ikea. Jag hittade lite kläder och annat som jag tänker lägga upp imorgon. 
Idag har jag hunnit med ganska mycket. Har gjort läxa, shoppat och sitter nu och syr ett "lapptäcke" ner till lekrummet som vi kallar det ;). Jag missade dock herrlagets första hemma match denna säsongen :/ (handboll ) men det kommer fler matcher. Imorgon är det klassfotograffering för min klass en del tycker det är roligt och en del inte. Jag tillhör dem som inte tycker det då jag alltid blir så konstig på fotona. Ska ialla fall välja ut kläder ikväll så jag har det gjort tills imorgon. Hoppas ni haft en bra helg. Det har i alla fall jag haft. Men önskar att den var några dagar längre eller vad tycker ni ;)!?!

Sov gott!!!

Hej!, bloggen

Kategori: Allmänt


Hej, sitter just nu i bilen på väg hem från frisören. Hade inte klippt mig sen innan sommarlovet så det behövdes. Tycker dock inte om att klippa mig. Men blev ganska nöjd ändå. 

Idag slutade jag skolan vid 15.15 med sista lektionen i idrott. Det var as kul då vi hade basket och vår lärare spelar basket med på fritiden ;). Så det var nice. Det var en helt okej dag med inga jobbiga lektioner.

 En typisk sak som alla tjejer har börjat med i skolan nu (eller i vår klass) är att skrämma varandra. Vet inte hur många gånger jag fick hjärtattacker idag. Men hämden är ljuv ;)...

Sorry...

Kategori: Allmänt

Förlåt för den dåliga uppdateringen idag, har inte haft lust och tid för bloggning idag. 

Idag hade jag sov morgon till 9.55 som jag skrev igår. Det var riktigt skönt, bara softade och tittade på ett avsnitt av the o.c. Idag i skolan hände det inte så mycket dock. Hade bad och ett förhör men annars en soft skol dag. Efter skolan gick jag till församlingshemmet för att arbeta. Det är en sak jag är med på då man jobbar några gånger i två år och får en avbetald resa till Rom. Ser verkligen fram imot det. Kan berätta mer om det en annan gång ;).. Men nu blir det natti natti för min del :) 
Sov gott!!!!!



O.C time

Kategori: Allmänt

Hello bloggen!!!,sitter just ni i sängen och tänkte se ett avsnitt av serien the o.c. Den är rätt bra ,fast jag såg OneThree Hill förut. Och den var as grym den bäst jag sätt. Så ett tips se oth. 

Annars så har det inte hänt så mycket för min del idag. Jag har mest bara pluggat på Afrikas länder som vi har förhör på imorgon. Det är skönt att onsdagen är över då det är värsta skol dagen. Många lektioner och halva veckan kvar i skolan tills helgen. Men imorgon har jag sov morgon till 9.55. Det ska bli så skönt ;)  
 
Ha en bra kväll

Fashion is the new old

Kategori: Allmänt

Dagens outfit

Kategori: Allmänt



Idag hade jag mitt nya svarta linne från hm,jeans och en varm kofta. Till det tog jag ett par svarta boots och min svarta skinnjacka. I just love that jacket!!!.

Tjabba

Kategori: Allmänt

Kom hem från skytteorienteringen för en timme sedan. Det gick riktigt bra för att vara första gången. Tycker jag då ;). Imorgon blir det en trög skoldag, den jobbigaste på hela veckan :/, men det är imorgon. Men nu blir det hollywood fruar för min del ;)

En gammal bild på mig som blond.

Dagens outfit

Kategori: Allmänt



Det blev en ganska så enkel outfit idag. Med ett par långa jeans och en skön stickad tröja. Och till det tog jag min skinnjacka och bruna skor. 

Idag slutade vi skolan tidigt ( 13.40) utan någon lektion under dagen. Ikväll blir det skytteorientering. Det får vi se hur det går. Har aldrig provat det innan, men det ska väl gå bra ;).
Jag kommer säkert lägga in ett inlägg senare ikväll också ;).

In school

Kategori: Allmänt

Hej, sitter i skolan och har lite ledigt. Vi har klassdag idag så vi har haft hjärta- och lungräddning (HLR). Vi har sett en as äcklig film om (HLR) det var en som var död i 14 minuter typ och en som blödde jätte mycket från armen. Senare så ska vi prata om hälsa. Jag lägger upp dagens outfit senare idag. Så ha det så bra så länge ;) 

5 snabba om mig

Kategori: Allmänt

- Jag heter Johanna Louise Betty Karlsson.
- Född 28 mars 1998 (15 år).
- Bor samhället Anderstorp i Småland.
- Är blond egentligen. 
- Jag är med och tränar i (AOK) anderstorps orienterings klubb. 

Det var 5 snabba om mig. Ni kommer att få reda på mer om mig med tidens gång. 
Jag tog några bilder på mig själv för att ni skulle kunna se hur jag ser ut. ;) 


Välkommen till min nya blogg!

Kategori: Allmänt

Mitt första inlägg.